2009. április 17., péntek

Kire nyomul a Google

A híresztelések szerint a Google megveszi a Twittert. A hír akár igaz is lehet, hisz az óriás már vagy ötven céget kebelezett be.

Talán a logó így nézne ki:Csipogás
A Twitter lényege, hogy egyszerűen tudjuk követni ismerőseink életét, kis 144 karakteres sms-ek, üzenetek (twittek) formájában. Az oldal kitűnő arra, hogy a pillanatnyi történéseket hogyan gyűjtse és tegye elérhetővé. Ennek eredménye, hogy egyre több embernek elsődleges információforrása lett a Twitter. A hivatalos médiánál sokkal gyorsabban és frissebben tájékoztatják egymást a felhasználók. A Twitter a harmadik legnagyobb közösségi hálózat, becslések szerint 55 millió felhasználóval.
Nagyon kelendő a csipogás, hisz több cég is meg akarná vásárolni, nemcsak a Google, hanem az Apple, és a Facebook is...


Az üzlet
Számítások szerint 1 milliárd dollár feletti üzlet jönne létre. Sokan komolyan hiszik, hogy a Twitter a jövő, ami fenyegeti a Google keresőpiaci dominanciáját.
Az üzlet mellett szól, hogy ez egy alapvetően nyer–nyer szituáció. A Google hatalmas erejével pénzzé tudná tenni a Twitter kihasználatlan reklámforrásait, míg a Twitterrel jobban lehetne irányítani a Google olyan viszonylag „esetlen” programjait, mint a News. Emellett életben tarthatja a Google korántsem sikeres Orkut nevű közösségi oldalát is.


Közösségi oldalak és a pénz
Sokan úgy vélik, a keresőóriásnak nyitnia kell a közösségi oldalak felé, ugyanis azon kívül, hogy reklámfelületi szerződést kötött a MySpace-szel, nem csinált semmit. Ugyanakkor égető problémájuk a közösségi oldalaknak is, hogy milyen üzleti modellel tegyék magukat életképessé. Hogyan termeljenek bevételt egy oldallal, amelyet mindenki az ingyenességgel azonosít? Ezzel a problémával küzd a Facebook is, amely azon dolgozik, hogy aprópénzes vásárlásokat helyezzen el oldalán, a látogatottságát végre pénzre váltva.


Érv az üzlet ellen
Az üzlet ellen szól, hogy éppen a Google elnöke, Erich Schmidt titulálta a „szegény ember levelesládájának” a Twittert, utalva arra, hogy a rendszer nem olyan komplex, mint egy levelezőrendszer. A főnök szerint a Twitternek még sok fejlődni valója van, amíg tömegmédiummá válhat.


Az eddigi üzletek, melyek már a Goolge tarsolyában vannak

A Google nyilvános, nagy akvizíciói (forrás: Wikipedia)A Google nyilvános, nagy akvizíciói (forrás:Wikipedia)


...és amit fizetett eddig értük
Pedig a Google nem rest, ha felvásárlásról van szó. Hivatalos források nincsenek, ám a piac szerint a cég eddig 7,5 milliárd dollárt költött vállalatok bekebelezésésre. Csak az elmúlt négy évben 30 céget vett meg, a teljes csomag pedig 54 cégből áll. Pénz is akadt mindig bőven, egyes becslések szerint több mint 16 milliárd dolláros készpénzállománnyal rendelkeznek. Jellemző ugyanakkor a felvásárlási politikájára, hogy a „kicsiket” szereti. Többségében 20 és 50 millió dollár közti áron vásároltak eddig – állítják.


Kiket kellene még megvenni?
StumbleUpon: a Google segít megtalálni, amit keresünk, a Sumble Upon pedig megtalálja, amiről nem is tudtuk, hogy keressük.
WordPress: 4.5 millió blogger egy helyen, és további 5.6 millió aktív felhasználó, egy népszerű platform.
Last.fm: a zenei YouTube. Teljesebb spektrumot adna az internetes médiafogyasztóknak.
Expedia: az egyik legnagyobb online utazási oldal, már többször összehozták a Google-lal.




Forrás: http://www.fn.hu/tech/20090410/kire_nyomul_google/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése